Hugo en Angelle cruisen - Reisverslag uit Georgetown, Cayman Eilanden van Hugo & Angelle - WaarBenJij.nu Hugo en Angelle cruisen - Reisverslag uit Georgetown, Cayman Eilanden van Hugo & Angelle - WaarBenJij.nu

Hugo en Angelle cruisen

Door: Hugo & Angelle

Blijf op de hoogte en volg Hugo & Angelle

12 Oktober 2011 | Cayman Eilanden, Georgetown

Hallo iedereen,

Hier is eindelijk eens een update van ons leventje op de boot. Zoals jullie wel weten zitten we weer op dezelfde boot als waar we ooit op begonnen zijn, namelijk de Freedom of the Seas. We doen vrijwel dezelfde route en daarom hebben we nu niet zoveel meer te vertellen. 4 Jaar geleden was alles namelijk nog helemaal nieuw voor ons, maar nu kennen we alles wel z’n beetje en zijn we voornamelijk voor het geld terug gekomen.
We vermaken ons nog wel en we hebben leuke mensen om ons heen, maar het allerliefst gaan we zo snel mogelijk naar huis. Maar goed we zitten hier nog wel een paar weken (22 jan 2012 komen we naar huis) en we zullen er zeker nog goed van gaan genieten, want als dit contract voorbij is gaan we ons in Nederland settelen (en gaan we een maandje naar Bali natuurlijk :)).

Angelle d’r ouders waren de afgelopen 2 weken aan boord en daar hebben we weer een geweldige tijd mee gehad. Bedankt dat jullie wilden langskomen en voor al het lekkers dat jullie hebben meegesleurd. We proberen zo rustig mogelijk de pepernoten en stroopwafels op te eten, maar het is wel lastig ;)

En dan nu willen we jullie over ons laatste avontuurtje vertellen. Afgelopen zondag vertrokken we zoals altijd uit port Canaveral, alleen deze keer kwamen de andere 2 cruise schepen niet achter ons aan (Carnaval en Disney). Onze kapitein maakte nog een paar grapjes over het feit dat deze schepen hadden besloten om die avond niet uit te varen vanwege een storm die in de buurt rondtrok.
Nog geen uur later was de wind al zo sterk dat niemand meer naar buiten mocht. Wij moesten buiten alles gaan vastbinden en vervolgens ook binnen blijven. Inmiddels kwam de regen met bakken uit de lucht vallen. Na ongeveer nog een uur kwam de boot behoorlijk scheef te hangen en het vreemde was dat die ook niet meer recht ging, waardoor er honderden liters water via de deuren het schip in kwam. De strom nam nog steeds toe en op een gegeven moment kwam die boven de 100 mph, orkaan krachten. De boot schudde hevig heen en weer en mensen vielen van links naar rechts. Iedereen moest naar z’n kamers en ondertussen hoorde we overal om ons heen serviesgoed kapotvallen. Overal vielen flessen drank en glazen kapot, planten vielen om water kwam via de liften naar beneden, mensen begonnen te schreeuwen en lifejackets werden omgebonden.
Kortom gekkenhuis!! Angelle was de hele tijd druk bezig de mensen in rolstoelen gerust te stellen want die konden nergens meer heen, aangezien de liften niet meer werkte. Hugo zag hoe backdeck (de crew relaxruimte achter in het schip) compleet aan gort ging. Alles stond onder water en alles viel kapot. Na ongeveer zo’n 2 uur begon alles weer rustiger te worden en konden we wat puin ruimen en daarna naar bed.
De volgende ochtend zagen we de schade aan boord. Er was veeeel kapot. (Waaronder de slijter aan boord) Op het sportsdeck waren alle tafeltennistafels kapotgeblazen en waren er veel andere dingen kapot gegaan, tientallen ligstoelen waren verbogen en verdwenen, 600 guest kamers hadden waterschade en 160 kamers waren er blijkbaar behoorlijk erg aan toe.
Na al het puin geruimd te hebben heeft de kapitein zich verontschuldigd en de schuld een beetje van zich proberen af te schuiven, maar waarschijnijk wordt hij ontslagen. Het goede nieuws voor de gasten is dat ze een onvergetelijk avond hadden :) en ze allemaal tussen de 200 en 500 dollar krijgen om aan boord uit te geven. We zitten nu halverwege de cruise en alles is weer goed (zover mogelijk).

Dit was dan even onze update voor zover. Hopelijk gaat alles goed met iedereen en jullie mogen ons natuurlijk altijd mailen!

Groetjes Hugo en Angelle

Een paar foto’s van afgelopen maanden zijn te vinden op: http://picasaweb.google.nl/hugoenangelle

• 13 Oktober 2011 - 08:13

Janneke:

Toe maar! Toch nog een heus avontuur!! Spanning en senstatie!! Gelukkig zijn jullie er zonder kleurscheuren vanaf gekomen!! Tot over 3 maanden!!

Liefs!

• 13 Oktober 2011 - 09:08

Kelly:

Spannend hoor, zorg maar dat jullie heelhuids thuis komen! Leuke foto's weer. De tijd gaat stiekem toch best snel, nog drie maanden en jullie zijn er weer! X

• 13 Oktober 2011 - 12:56

Mam:

dit had ik echt niet mee willen maken
    en gelukkig dat alles goed is met jullie
    het aftellen is begonnen naar 22 jan

• 13 Oktober 2011 - 13:30

Luuc:

Tjonge, gelukkig dat jullie het nog na kunnen vertellen!
    Voor het geld terugkomen vind ik wel echt Amerikaans hoor ;)
    Suc6 nog, en hopelijk komt er nieuwe drank op het schip (slijter weg..).
    groetjes

• 13 Oktober 2011 - 17:46

Jeannette:

Nou wel erg heftig. Ik hoopte inmiddels wel op een berichtje van jullie want we hebben al lang niets gehoord maar dit is wel erg. gelukkig is alles goed afgelopen. Krijgen jullie ook nog gevarengeld? ha.ha.
    Wij tellen ook af de helft zit er al weer op. kusjes en groetjes van ons.Pa en Ma

• 14 Oktober 2011 - 07:23

Yvette En Ruud:

Wow wat een avontuur! Zo blijft het wel spannend! Het zit er alweer bijna op voor jullie, het is zo januari dus nog even vol houden hoor!

liefs yv

• 16 Oktober 2011 - 04:39

Suzan:

Hai Hugo & Angelle,

Poeh poeh wat een nieuws zeg.
    Gelukkig is alles op de schade na goed met iedereen.
    Ik zou echt panisch zijn hoor !!!!!!

Hopelijk verloopt de rest allemaal prima. En vliegt de tijd voor jullie.
    Zodat je heerlijk weer naar NL kunt.

En dan over een paar maandjes heerlijk naar Bali voor jullie Wedding Dream.

Liefs vanuit een heerlijk warm Bali.

Suzan

• 19 December 2011 - 05:18

Pierre.ernsthome.nl:

Hoi Hugo en Angelle,
    Wij gaan in april die cruise maken met de freedom of de saes kunnen jullie ons nog tips geven.
    groetjes pierre en annette