Eindelijk thuis - Reisverslag uit Grave, Nederland van Hugo & Angelle - WaarBenJij.nu Eindelijk thuis - Reisverslag uit Grave, Nederland van Hugo & Angelle - WaarBenJij.nu

Eindelijk thuis

Door: Hugo & Angelle

Blijf op de hoogte en volg Hugo & Angelle

18 Juni 2011 | Nederland, Grave

Beste trouwe lezers en/ of beeldmateriaal bekijkers,

Zoals iedereen ondertussen wel weet zijn wij heelhuids aangekomen in Nederland en genieten wij momenteel van alle uitstapjes en etentjes met onze vrienden en familie :D
Graag willen wij iedereen nog even bedanken voor alle leuke reacties en handige tips gedurende het afgelopen jaar.
Tevens willen we mededelen dat jullie snel weer van ons zullen horen (of je het nou wil of niet) want wij gaan weer werken op een van de cruiseschepen van Royal Caribbean. (RCCL, Freedom of the Seas). Uiteraard zullen we niet zoveel (en lange) verhalen plaatsen als tijdens de wereldreis, maar als jullie het leuk vinden blijf dan vooral onze waarbenjij.nu volgen.

Hieronder hebben we nog even een kleine samenvatting gemaakt van de meest bijgebleven momenten tijdens onze wereldreis.

Iedereen bedankt en tot een volgend verhaal!

Hugo & Angelle

Bijzonderheden en grappige gebeurtenissen tijdens onze wereldreis:

· Peru:
Een duidelijk onder invloed verkerende Peruaan blijft ons zijn cocaïne maar aanbieden (en wij blijven vriendelijk afslaan)

Lekker hard naar beneden sandboarden in de woestijn en dan over de kop vliegen en je hand in puin hebben liggen (niet super cool ofzo en enorm pijnlijk)

Een 3-daagse excursie boeken en de nacht dat we opgehaald worden krijgt Angelle enorme buikkrampen en kunnen we niet meer mee. (dag centjes en dag excursie)

· Bolivia:
Goedkoopste land van Zuid Amerika, maar voor ons blijkbaar de duurste (elk gebied dat je wilt zien moet je belasting voor betalen, jungle, zoutvlaktes, pampa’s etc..)

Lekker in je zomerse kleren naar de Boliviaanse jungle waar het altijd 40 graden is, gaat het er de hele week vriezen (nooit eerder gebeurd en verrekte koud, 7 mensen stierven die week door de kou)

Nederland zien verliezen tegen Spanje in de finale en dan 5 camera’s in je gezicht krijgen of we onze mening willen geven (beetje jammer dat het allemaal in het Spaans moet, maar dan schelden we wel in het Nederlands)

· Argentinië:
Naar Iguazu voor een dagje watervallen, uiteindelijk blijven we 7 dagen hangen met 3 andere gezellige Nederlanders. (wij houden het lekker dicht bij huis :D)

Hopen dat we een walvis zien gaan zien in Argentinië, twee dagen later zwemmen we samen met ze in de oceaan (op nog geen meter afstand)

Bariloche is het meest bekende skigebied van Zuid Amerika, maar geen ski/snowboarden voor ons hoor (Angelle kneust namelijk haar enkel door van een stoeprand af te stappen)

· Chili:
Hugo had een grote naam in de modellenwereld van Chili kunnen opbouwen. (Hij werdt gevraagd om model te worden, maar we moesten door met onze reis :p)

Eerste keer echt uitgaan in Zuid Amerika en we belanden uiteraard in twee verschillende Gay-clubs (toch een top avondje gehad)

Koffie-op-benen is hier een groot succes, helaas zijn de benen vaak niet echt om over naar huis te schrijven (Dat zou in Nederland wel beter kunnen)

· Nieuw Zeeland:
Lekker in Nieuw Zeeland aankomen en gelijk een gigantische storm meemaken (ter grote van Australië).

Alleen wat informatie willen vragen over onze allereerste bungyjump ooit (2 minuten later hingen we al aan het elastiek).

Lekker ontspannen kayaken in Abel Tasman, vervolgens het bloed door de lucht zien vliegen en stukken zeeleeuw voorbij zien drijven (een orka vermoord een zeeleeuw op ongeveer 30 meter afstand van onze kayak, VET!)

· Fiji:
In Fiji wil een pornografisch uitziende Oostenrijkse moeder graag een pornofilm met Hugo kijken (Angelle zit er tegenover, maar dat boeit haar blijkbaar niet)

Onze viervoeterige Fijaanse vrienden scheuren een andere hond aan stukken recht voor onze ogen (zit voor altijd op onze netvliezen gebrand)

Duiken bij ‘the Supermarket reef’ waar je 100% gegarandeerd haaien ziet (wij zien er natuurlijk 0)

· Australië:
Zomer in Australië betekend eigenlijk regen, regen en nog eens regen (meeste regenval ooit, water kwam bijna 10 meter hoog te staan)

Overnachten op een camping in ‘ the middle of nowhere’ in de Outback (Wycliffe Well).
En daar dan een baan aangeboden krijgen voor 5 weken (waren wel 5 bizarre weken).

Graag een slang willen zien en die dan in een voederbak aantreffen als Hugo de deksel omhoog trekt en er eentje om de hoek van onze caravan aantreffen (da’s een beetje te dicht bij).

Een collega bij Wycliffe Well die, zodra de baas op vakantie ging, een psychopaat bleek te zijn en ons probeerde te terroriseren. (het type seriemoordenaar, zoals je die op tv wel eens ziet)

Erachter komen dat de baas ’Dagobert Duck’ blijkt te zijn (rijk, maar een ongelooflijke vrek)

Ontdekken dat de Aboriginals niet speciaal zijn, maar alleen maar zuipen, vechten en auto’s stelen. (daar gaat het beeld van wijze oude mannen die leven van de natuur)

· Bali:
Van overnachten in een caravan in de Outback naar de meest luxe villa ooit met privé zwembad en uitzicht op zee (hier blijven we dan ook een meteen een maand, jeuj!)

Een beetje Balinese cultuur willen proeven en uiteindelijk in traditionele Balinese Hindoe kledij de ‘Dark Moon’ ceremonie bijwonen als enige westerlingen. (wij waren hier de grootste attractie voor de Balinezen).

Een lokale school willen helpen door een paar posters en wereldkaarten te geven, maar uiteindelijk in een soort van ‘staatsbezoek’ belanden waarbij de hele school aanwezig is.
(we staan nu met foto’s op facebook op de schooldirecteur’s zijn pagina)

· Singapore:
Ontdekken dat overnachten in Singapore onbetaalbaar is en toch overal volgeboekt. We belanden uiteindelijk voor 45USD in een Chinees liefdeshotel (je kunt de kamer hier ook per uur huren)

De 2de keer als we terug komen in Singapore belanden we in een heel net hotel voor ‘slechts’ 55USD, alleen wel in de hoerenbuurt van Singapore. (Het is er smerig en de straten stinken)

· Maleisië:
Het toeristenbureau vertelt ons dat de eilanden waar we heen willen dicht zijn vanwege het regenseizoen. Hij vertelt ons ook dat het eiland BORNEO dicht is.. (Die weet dus echt niet waar die over praat en we belanden uiteindelijk op de meest prachtige eilanden).

Op Tioman eiland ontdekken dat ons huisje omringd wordt door apen en zodra we een zak chips naast ons op tafel zetten wordt deze weggegrist door een dikke vette aap. (terwijl hij onze zak chips leeg zat te vreten keek hij ons aan alsof hij wilde zeg, Wat wou je doen dan? en volgens mij lachte hij ons uit)

In Kuala Lumpur naar de ‘footmarket’ gaan en ontdekken hoe ons voedsel van de afgelopen avonden wordt verkocht. (Koeienkoppen worden op straat in stukken gesneden, kippenkoppen vliegen om je oren en vissen proberen nog weg te zwemmen van het naderende slachtmes, kortom heeeerlijk)

In Borneo bij de Orang Oetan sanctuary zien we ’s ochtends alleen een ‘voor-de-show’ Orang Oetan, waarna iedereen naar huis gaat. Wij blijven en zien ’s middags 7 wilde Orang Oetangs en een baby’tje langs onze hoofden voorbij slingeren (Geduldige mensen worden beloond)

Duiken rond Mabul eiland doe je voor de kleine dingen in de oceaan, maar de pygmy seahorse is toch wel absurd klein (minden dan 1cm.). Toch trekt hij dagelijks grote aantallen duikers. (we moesten 5 minuten rond het beestje blijven hangen voordat wij een kijkje konden nemen)

28RM betalen voor een VIP bus met airco om naar de Cameron Highlands te gaan, we belanden voor 28RM in de meest gore en aftandse bus ooit ZONDER airco. (Dit hebben dus niet gedaan en na wat ruzies hebben we iets meer betaald voor een betere bus MET airco, thank god!).

· Thailand:
Angelle ten huwelijk gevraagd door Hugo (beetje klungelig, maar toch erg romatisch).

Tijdens de droogste maand van het jaar naar het eiland Kho Phanang voor zon,zee en strand, maar we krijgen 7 dagen lang 24uur per dag regen. De eilanden worden ontruimt door de marine, behalve ons eiland en dus gaan we 7 dagen lang nergens heen (Angelle heeft Kho Phangan definitief verandert tot Kho Kutjan)

· Cambodja:
Het prachtige Angkor Wat bezocht per tuk-tuk (we moesten er wel twee ochtenden om 05:00 uur voor opstaan

Massages in Cambodja kosten slechts 2 dollar. (Het zijn dan ook wel de meest pijnlijke massages die we ooit mee gemaakt hebben).

Na een hoop plezier ook wat heftigere momenten meegemaakt door naar de Killing Fields en de S21 gevangenis te gaan (tijdens de Khmer Rouge periode, een nogal vreemde en bizarre binnenlandse oorlog)

· Vietnam:
Een officiële Easyrider motor toer door de heuvels rond Dalat willen doen en eindigen op een aftands scootertje met een oversekste nep-easyrider (hij wilde dan ook per se Angelle achterop zijn scootertje hebben)

Een hele berg kleding en schoenen op maat laten maken omdat het zo goedkoop was. (Uiteindelijk zijn we natuurlijk als nog een hoop geld kwijt)

Alleen maar slechte verhalen horen en lezen over Halong Bay en eindigen op een prachtige boot met een geweldige slaapkamer en als langste rondvaren zodat we de zonsondergang kunnen aanschouwen en nog een duik kunnen nemen. (wat kunnen mensen op het internet toch veel klagen).

Extra geld betalen voor een goede nachtbus die ons in 16 uur de grens over moet brengen naar Laos. (uiteindelijk de aller, aller, allerslechtste bus krijgen met onze spullen op het dak en Vietnamezen onder onze stoelen en er 26 uur over doen. Serieus, wat een verschrikking!)

· Laos:
Naar Vang Vieng toe om het beroemde tuben mee te maken. (Gelukkig gingen we eerst kayaken en zagen we dat het tuben een grote tegenvaller was omdat de rivier zo ondiep was dat je er in je tube niet eens in vooruit kwam).

Naar het rocketfestival om het regenseizoen in te luiden. Helaas voor hun begon het regenseizoen al die morgen en moesten we wachten tot ’s middags voordat de eerste raketten de lucht in konden. (en dat ging lang niet altijd goed, want ze vlogen geregeld het publiek in).

In Luang Prabang gaan we naar een ‘olifantendorp’ om olifanten te verzorgen en te wassen. (Als we ze eenmaal gaan wassen moeten we blijkbaar met olifant en al de rivier in en worden wij uiteindelijk natter dan de olifanten zelf).

In Luang Namtha rondrijden op een scooter in een natuurgebied en afslaan bij een onopvallend bordje met ‘cave’. Vervolgens belanden we in een van de mooiste grotten die wij ooit gezien hebben. (en we waren ook nog eens de enige twee samen met een gids die absoluut geen woord Engels sprak)

· Thailand:

Op de scooter naar Tiger Kingdom rijden om met een baby tijger op de foto te gaan. Uiteindelijk belanden we (naast met de baby tijger op de foto te zijn geweest) in de lepeltje-lepeltje houding met een gigantische volwassen tijger. (wel fijn dat de tijgertrainer de tijger niet ging irriteren door constant met een stokje op de poot van de tijger te slaan terwijl wij erop lagen :S)

Denken dat je reis erop zit en dan toch nog op de een-na-laatste nacht in een ping-pong show en ladyboy bar belanden. (en de ladyboys zagen er verrekte vrouwelijk uit)

Nooit een vertraging opgelopen tijdens al onze vluchten afgelopen jaar, hebben we een uur vertraging bij de vlucht van Londen naar Nederland. (de terugweg vanuit Thailand duurde daarmee bijna 30 uur)

• 18 Juni 2011 - 18:33

Anette:

Heerlijk om jullie samenvatting te lezen! Wat een verhalen - koester maar lekker en succes met varen! Wat of wanneer gaan jullie vertrekken? Wie weet kunnen we elkaar nog even zien voor jullie weer weggaan. Groetjes, Anette x

• 18 Juni 2011 - 19:47

Nanny:

Met enige achterstand heb ik dan al jullie verhalen gelezen. Dat heeft me in totaal toch wel wat avondjes gekost ;). Wat een dingen hebben jullie meegemaakt en wat een mooie dingen gezien!
    Hopelijk zien we jullie nog voordat jullie weer vertrekken. De kids zouden dat in ieder geval geweldig vinden. (Nevins waterpokken zijn weer over hoor, dus hij kan weer geknuffeld worden!!)
    cu
    Groetjes en kusjes van ons allemaal!

• 19 Juni 2011 - 09:45

Patrick:

Luitjes,you are back!wat een belevenissen als je het samenvat hè ?wow!!k ben zeker jaloers!geniet nog van de dagen hier in Nl. wij willen in januari op bezoek gaan bij richelle in Panama en dit combineren met een cruise vanuit Miami!!!Royal caribbean it is!nu nog kiezen voor een route en vertrekdatum,daar kunnen we jullie tips wel bij gebruiken dacht ik zo!!zien we jullie dus misschien aan boord!?!x Patrick

• 19 Juni 2011 - 15:39

Baukje:

Helemaal geweldig! Jullie kunnen een boek gaan schrijven! En dan straks weer op de boot! Geniet van het heerlijk Nederlandse weertje! Welkom thuis, hihi!

• 20 Juni 2011 - 15:53

Cindy:

Hey lieverdjes,

Kunnen jullie de volgende keer ook zeggen dat aan het einde van een tripje van jullie ik ook gewoon een samenvatting kon lezen. Leuk om te lezen. En binnenkort maar even amsterdam onveilig maken.

Kus

• 23 Juni 2011 - 19:17

Yv:

nou zeg waren wij geen hoogtepunt in Thailand? :) leuk deze samenvatting!

x yv

• 27 Juni 2011 - 21:47

Martin:

Hey Hugo en Angelle,
    Top dat jullie even langskwamen bij mij. Veel plezier op the loveboat.
    groet
    Martin

• 02 Juli 2011 - 07:36

Noortje:

Hey lieve Hugo en Angelle,
    Wat zullen we jullie gaan missen. We kijken nu al uit naar eind januari. Dan zullen we elkaar weer zien en zul je zien hoeveel Evi gegroeid is!
    Heel veel succes met werken op de boot, omdat ik weet dat het niet jullie ideale baan is. En echt, voor je het weet is het al weer januari!
    We zullen regelmatig mailen en skypen als het mogelijk is.
    Heel veel lieve groetjes van Luuc en Noortje en een natte smakkerd van Evi! Ook geeft Luna jullie nog een poot. Ze verwacht daar wel een koekje voor terug in januari!