Dag Thailand, HalloThuisland - Reisverslag uit Bangkok, Thailand van Hugo & Angelle - WaarBenJij.nu Dag Thailand, HalloThuisland - Reisverslag uit Bangkok, Thailand van Hugo & Angelle - WaarBenJij.nu

Dag Thailand, HalloThuisland

Door: Hugo & Angelle

Blijf op de hoogte en volg Hugo & Angelle

09 Juni 2011 | Thailand, Bangkok

Jawel! Sommige van jullie zullen blij zijn dat ze hierna eindelijk van die enorm lange verhalen verlost zijn en anderen zullen helaas een nieuwe bezigheid moeten gaan zoeken, want dit wordt toch echt ons allerlaatste wereldreis verhaal!..

Maargoed, op dit moment bevinden we ons nog even een paar uurtjes in Thailand en kunnen we mooi dit verhaal schrijven. Het verhaal speelt zich af in het noorden van Thailand en in Bangkok.
De eerste dag zijn we ergens boven Chiang Rai de grens overgestoken tussen Laos en Thailand, vervolgens zijn we meteen doorgereden naar Chiang Mai. Deze stad ligt bovenin Thailand en heeft een aantal erg leuke bezienswaardigheden.

Een van die bezienswaardigheden is de Chiang Mai dierentuin. Hugo is hier al eens eerder geweest en wist nog dat deze dierentuin (in tegenstelling tot die van Bangkok) een erg goede dierentuin is en de dieren hier goed verzorgt. (Anders zouden we natuurlijk niet gaan).
En zo huren we een scooter voor een paar dagen en beginnen we aan onze eerste eigen excursie van deze week, namelijk de dierentuin en de Doi Sutep tempel. (Deze liggen beide op dezelfde berg).
De dierentuin is gigantisch groot en om het nog vermoeiender te maken is deze ook nog eens op een berghelling gebouwd en klopt er niks van de kaart die we bij de ingang krijgen. (dit kan Hugo zich ook nog herinneren van een paar jaar geleden). Desalniettemin is het een erg mooie dierentuin en zien we veel dieren die je in de Nederlandse dierentuin niet zo snel ziet. Zo zien we onder meer panda’s, neushoorns, een witte Bengaalse tijger, Afrikaanse olifanten en gibbons. Overal kun je voedsel voor de dieren kopen en ze zelf voeren, maar helaas geven veel mensen hun eigen eten aan de dieren en dat is vaak niet bepaald het soort voedsel dat een dier normaal eet. Het is erg leuk in de dierentuin en we blijven lang hangen. Na een paar uur besluiten we toch weer de scooter te pakken en verder de berg op te rijden. Bijna een halve tank later komen we op de top aan en moeten we een lange trap beklimmen om bij de tempel te komen. Onderweg ziet Hugo een klein meisje in traditionele kleding en maakt een foto van haar. Meteen daarna komt ze op ons af en begint ze vrolijk in de rondte te springen en roept ze de hele tijd money, money, money. Wij moeten erg lachen om haar gedrag en Hugo geeft haar 5 bath. Daarna komen we boven aan de trap en zien we dat toeristen 30 bath moeten betalen. Daar hebben we dan weer niet zoveel zin in (principe kwestie) en dus besluiten we een beetje rond te lopen. Gelukkig zien we nog wat andere ingangetjes en sluipen we snel naar binnen. We genieten van het mooie uitzicht, maken wat foto’s en gaan dan weer naar benenden. We lopen nog wat over de markt en rijden dan weer terug naar het centrum.
’ s Avonds lopen we over de immens grote nightmarket van Chiang Mai. Hier verkopen ze alles voor toeristen en daarom willen wij ook even een kijkje nemen (en een koopje doen). Het is er erg gezellig en als we en tijdje hebben rondgelopen komen we plotseling Ryan tegen. Ryan is een jongen die we al 2 keer in Laos tegen het lijf zijn gelopen en hij is met een bootje richting de grens van Thailand gegaan en samen met wat mensen van die boottocht naar Chiang Mai gekomen. Het is een gezellig wederzien en we besluiten met z’n allen een lekker ‘Chang’ biertje te gaan drinken. Het blijken allemaal erg gezellige mensen te zijn en voordat we het doorhebben staan we in een danscafé en blijven we tot de lichten aangaan en we eruit moeten. We nodigen snel nog even iedereen uit om de volgende dag mee naar Tiger Kingdom te gaan en nemen dan afscheid.

De volgende dag staat iedereen klaar met een scooter en beginnen we aan een mooi tochtje naar Tiger Kingdom. Tiger Kingdom is een plek met tijgers van alle leeftijden en je mag samen met ze in de kooi en foto’s maken. (We hadden van te voren goed uitgezocht of ze hier wel goed voor de tijgers zouden zijn, want er zijn plekken waar ze tijgers drogeren en dat wilden we natuurlijk niet. Na wat research bleek dat hier niet het geval).
Als we aankomen zien we dat je moet kiezen met welke tijger je op de foto wilt of een pakket met meerdere moet kopen om binnen te komen en dat is nog best prijzig, maarja Angelle wil graag met de baby tijgertjes spelen en Hugo wil juist in de kooi bij de volwassen tijgers. Dus toch maar een pakket gekocht voor de baby en volwassen tijgers en wat een goede beslissing zeg. (Het was Thailand-prijzig, maar in Nederland natuurlijk een schijntje ;)
De baby’s waren erg schattig en waren veel met elkaar en ons aan het stoeien.Een tijgertje begin met Angelle’s been te stoeien en sloeg z’n kleine pootjes om haar heen. Ook vonden ze het leuk om in onze tenen te ‘bijten’. Ze zijn nog erg zacht en willen lekker veel aandacht. Helaas ging de tijd veel te snel voorbij vonden wij, maar gelukkig hadden we de grote tijgers nog klaarstaan.
Dat was wel even andere koek. Wat zijn die beesten groot zeg. En in de kooi naast ons waren de ‘middel’ tijgers flink aan het stoeien met elkaar wat er best indrukwekkend uitziet.
Onze ‘grote’ tijger lag lekker te slapen dus zo konden wij mooi even een foto maken en hem rustig aanraken. Maar de man die met ons mee in de kooi was zei dat we tegen de tijger aan konden liggen, dus dat deden we dan maar. Dit was wel even spannend, maar ook wel heel leuk. Toen Hugo half over hem heen lag ging de man proberen de tijger wakker te maken om te laten zien dat ze niet gedrogeerd zijn, dus toen de tijger z’n kop omhoog deed deinsde Hugo eventjes terug. (wie gaat er nou een slapende tijger wakker maken..) Hij rolde zich nog even lekker om, terwijl Hugo er nog boven hing, ook liet hij een indrukwekkende geeuw zien. Vervolgens ging Angelle er nog een keer bijliggen en toen besloot de tijger op te staan. Hij gaapte een paar keer, waardoor je z’n enorme tanden goed kon zien en toen liep hij recht op Hugo af, want die stond foto’s van Angelle te maken. Vervolgens ging hij ergens anders zitten en konden we rustig naast hem plaatsnemen. Zolang je maar niet voor hem gaat zitten of z’n poten of kop aanraakt ben je vrij veilig. Ook waren de tijgers vrij rustig omdat het zo warm was. Maar wat een ervaring. We hebben hier erg van genoten. Weer een hoogtepunt erbij.
Eenmaal terug in Chiang Mai centrum werd er nog een biertje gedronken en werd er na weer een late avond afscheid genomen. Want een aantal mensen gingen verder reizen en wij gingen samen met Ryan op de scooter een paar dagen naar Pai.

Pai ligt z’n 200 kilometer van Chiang Mai en je rijd continu door de bergen en nationale parken. Een erg mooie rit en aan het einde van de dag bereikten we het uiterst relaxte hippie dorpje Pai. Veel toeristen die hier komen zijn hippies of new age figuren. Alles gaat hier heel rustig z’n gangetje, en het ziet er allemaal mooi uit. We regelden een prima bungalow en gingen ’s avonds lekker uit eten. De volgende dag zijn we naar 2 watervallen geweest en hebben we een wandelingetje gemaakt in het nationaal park. ’s Avonds nog even uit geweest en de volgende dag besloten we weer terug naar Chiang Mai te rijden. Het was heel gezellig met z’n drietjes.

In Chiang Mai zijn we nog twee nachtjes gebleven zonder veel bijzonders te doen (behalve Ryan keihard verslaan in Rummikub) en de volgende dag pakken we alle drie de nachttrein naar Bangkok. We wilden met de bus gaan omdat die goedkoper was, maar blijkbaar wordt daar veel in de tassen gesnuffeld midden in de nacht. Dus de trein was een goede tweede optie. Je hebt er je eigen bed en een prachtig uitzicht gedurende de hele rit. Het was wel verschrikkelijk heet, dus zoveel geslapen hebben we niet. De volgende ochtend om 06:30 kwamen we in Bangkok aan en reden we met een tuk-tuk naar Koh San Road. De meest bekende straat voor toeristen en waarschijnlijk ook de meest veilige. Hier verblijven we uiteindelijke de rest van de week totdat we naar huis vliegen.
Maar voordat het zover is ontmoeten we nog twee stelletjes die we de afgelopen weken zijn tegengekomen. Een schots stel (Ian en Sarah) die we in Laos tegenkwamen tijdens het kajakken en het stel (Adrian en Laura) waarmee we met Ryan in Chiang Mai zijn opgetrokken en die ook mee zijn geweest naar Tiger Kingdom. Erg leuke mensen en we slijten onze laatste dagen met uitgaan een beetje shoppen en heerlijk uit eten met z’n allen.
Natuurlijk moesten we ook nog onze trouwkleren ophalen. Angelle was al weken zenuwachtig en erg benieuwd of alles wel goed zou gaan. In de dromen van de laatste maanden ging het altijd mis. Ze vond het erg jammer dat de moeders er niet bij konden zijn, maar gelukkig wilde Laura wel graag mee (Adrian en Laura zijn ook verlooft en gaan ook volgend jaar trouwen) Toen ze samen met Laura de jurk ging bekijken zei Hugo nog dat ze niet moest verwachten dat de jurk al helemaal klaar zou zijn, maar tot grote verbazing was de jurk al helemaal perfect en hebben we alvast een blije toekomstige bruid. Hij hangt al dagen in de kamer en Hugo moet steeds de kamer even uit, zodat Angelle hem nog even kan bewonderen.
Adrian wilde wel met Hugo mee met het passen van het pak, maar Hugo’ s pak was nog niet klaar en hij moest alleen een fitting doen (aanmeten). De broek was af, maar het vest en het jasje moeten nog afgemaakt worden met knopen, mouwen etc.. Dus dan maar over 2 dagen weer terugkomen en het hele geheel ophalen. De eerste indruk was erg goed. Ondanks dat we enigszins van elkaar weten hoe we eruit gaan zien (we hebben elkaar helpen uitzoeken) gaan we het vanaf nu toch voor elkaar geheim houden. We hebben tenslotte alleen maar plaatjes gezien en nooit het geheel. Dat wordt dus nog erg spannend.
Ondertussen wordt er in de groep besloten om nog even typisch Thais met z’n allen af te sluiten en dat was om een pingpong show te bezoeken. Nee dit betekend niet dat er wordt gepingpongd in de vorm van een sport maar dat er op een hele speciale manier pingpong balletjes door de lucht vliegen. Eenmaal aangekomen in de populaire straat Phat Phong zit het vol met vreemde clubs en oude mannen. We besluiten dat we ergens gratis naar binnen willen en eidingen in een bar waar we in ieder geval een biertje moeten bestellen om de show te zien. De sfeer is erg deprimerend en als de show eenmaal begint gebeuren er de meest rare dingen. We zullen dit nu niet allemaal gaan toelichten maar als je het wilt weten vertellen we het wel als we thuis zijn. Na een aantal schokkende momenten gaan we snel weer naar buiten en besluiten we een beetje rond te gaan lopen. De groep besluit dat Angelle en Laura mogen zeggen waar we heen gaan en ze kiezen een club met wel hele mooie meisjes…... Na was discussiëren krijgen ze hun zin en zitten we met z’n allen tussen zo’n 40 ladyboys. Laura en Angelle vinden deze jongens er nog vrouwelijker uit zien dan zijzelf (daar is Hugo het niet mee eens) en Angelle raakt al snel gezellig aan de praat met een van de ladyboys. Ondertussen wordt de broer van Laura die die dag gearriveerd is vanuit Engeland, versierd wordt door een ladyboy. Hij zweert erbij dat het een meisje moet zijn, maar de ladyboy waar Angelle mee praat zegt dat ongeveer de helft een operatie heeft ondergaan. Dus we waarschuwen hem toch maar even haha.. Het was in deze bar vooral een hilarische vertoning, want de ladyboys hadden wel door dat we er alleen kwamen om even gezellig een biertje te drinken en wat rond te kijken en dat vonden ze eigenlijk wel grappig. Voordat we het weten moeten we allemaal even aan de nepborsten van de ladyboy’s voelen en krijgt de broer van Laura toch nog snel een heerlijke kus op z’n mond ;). Als we vervolgens weer naar buiten lopen besluiten we dat het wel mooi is geweest en gaan we terug naar Khosang road. Dit was uiteindelijk een erg geslaagde laatste avond met z’n allen.

Omdat de rest pas ’s avonds met de trein naar het zuiden gaat, gaan we de volgende dag nog even samen naar een winkelcentrum en laten we onze externe harde schijf repareren. Helaas is alles weg, maar in ieder geval doet hij het wel weer. En gelukkig hebben we nog al onze wereldreis foto’s!
’s Avonds nemen we afscheid van de groep als ze naar het zuiden en de heerlijke eilanden afreizen. Wij blijven achter en na het avondeten gaan we weer eens een keer lekker vroeg naar bed.
De laatste 2 dagen doen we niet veel meer dan de laatste souvenirs verzamelen, nog van de heerlijke thaise keuken genieten, Hugo zijn pak ophalen, onze tassen en koffers inpakken en vooral veel over thuis praten. Onze 3 weekjes thuis zijn al behoorlijk vol geplant, maar we hebben overal heel veel zin in.

Ondertussen zijn we klaar om te gaan, we gaan straks nog even van onze laatste manicure/pedicure (Angelle) en massage (Hugo) genieten en dan op naar het vliegveld!

Lieve mensen, bedankt voor het lezen van al onze avonturen en vooral voor alle leuke reacties die we hebben gehad. Het was heel leuk om die altijd te lezen en te zien dat jullie zo met ons meereisden. Dit jaar is omgevlogen! We hebben het super naar onze zin gehad en komen trots thuis als verloofden. We kunnen niet wachten om jullie weer allemaal in levende lijve te zien en jullie tot vervelends toe onze verhalen te blijven vertellen.

Tot snel allemaal!

De laatste foto's & video's van deze wereldreis zijn nu te bewonderen op: http://picasaweb.google.nl/hugoenangelle

• 09 Juni 2011 - 11:23

Daan:

Zussie en Zwager,

Jaloezie overheerst! Niet te geloven! Jullie weten het al hé waarom..... Gewoon in een ladyboy bar geweest :D... Nee dat is het niet! Wat een super vette ervaring om bij die tijgers rond te lopen... En wat een snoezige poezige koppies... Hele, hele goede terugreis en tot snel :).

Dikke kus!

• 09 Juni 2011 - 11:24

Suzan:

Hai Levensgenieters,

Het zal een gemis zijn de mooie verhalen van al jullie belevenissen.
    En de super gave foto's.......

Maar met de koffers goed gevuld, met veel leuke hebbedingetjes, en een heel mooi JAAR achter de rug samen.
    Daar kunnen jullie saampies nog jaren op teren.

Een hele fijne terug reis naar HOLLAND.
    En geniet van het weerzien van jullie Fam; en vrienden.

Warme groetjes uit Bali.

Groetjes Yv

tot morgen!!!!!!

• 09 Juni 2011 - 16:45

Marian (ouwe Buuf):

Lieve Angelle en Hugo.Vond het geweldig om jullie wereldreis te kunnen volgen.Schitterende verhalen en prachtige foto's.Wens jullie een goede reis terug en een fijn weerzien van jullie ouders enz.Groetjes uit Gorinchem.

• 09 Juni 2011 - 18:17

Mam:

met veel plezier al jullie verhalen gelezen en heel leuk dat we een klein stukje van jullie reis samen hebben doorgebracht in bali
    en super blij dat ik jullie morgen weer kan vasthouden en knuffelen en toch ook weer een beetje jammer dat het maar zo kort is
    maar in september zijn we weer bij jullie op de boot
    tot morgen

• 09 Juni 2011 - 19:03

Luuc:

He wat jammer, nu moet ik wat anders gaan lezen :P
    Fijn dat jullie weer terug komen! Kunnen we het leven hier aan jullie laten zien!
    Neem nog een laatste snuf warme Bangkok lucht, want daarna wordt het frisser!
    goede vlucht, en tot morgen!

• 09 Juni 2011 - 19:52

De Boumannnen:

Wij wensen jullie een goede terug reis. Wij hebben hier een heel ongeduldig meisje wat niet kan wachten om jullie te zien. Hopelijk tot gauw goede reis
    erik kitty esley roy en een hele ongeduldig zenuwachtige en tegen iedereen vertellende ANGELLE KOM WEER THUIS HOOR lindy

• 09 Juni 2011 - 20:28

Janneke:

Goede reis!!

En konden de dames een beetje pigpong-schieten?? Zelfs Freek en zijn vrienden hebben de pingpong show niet afgekeken!! Hahahaha

Dikke kus!!

• 10 Juni 2011 - 06:47

Joris:

Déjà vu (snik). Mooie reis leute! Succes met de terugkomst en als je denkt dat je het ff niet meer rekt in de echte wereld, alles went ; )

• 21 Juni 2011 - 10:15

Reisfreaks.com:

Heej Angelle en Hugo,

Jammer dat jullie reis voorbij is, ik keek wel altijd uit naar zo'n mooi lang verhaal
    Geniet van jullie bruilofd en de nieuwe baan!